Home > Diensten > A/B en multivariate testen

A/B en multivariate testen

Wilt u weten wat op uw website echt werkt? Zonder dure usability onderzoeken.

Door middel van statistiek analyse is vaak snel vast te stellen welke pagina’s slecht presteren. Met Google Website Optimizer is het mogelijk meerdere versies van deze pagina te testen, of specifieke onderdelen.

Users First voert de test op de “live” website uit; zodat er getest wordt met de “echte” bezoekers. Hierdoor is het resultaat erg betrouwbaar. De bezoekers merken hier zelf niets van.

Wat User First voor u doet

  • Opsporen van slecht presterende pagina’s binnen uw website
  • Voorstel voor een A/B of Multivariate test
  • De test in uw website bouwen
  • Evalueren van de resultaten
  • Aanpassingen doorvoeren in uw website

A/B Testen

Bij een A/B test worden er van 1 pagina, 2 of meer varianten gemaakt. Vaak is er dan een versie die beter presteert, deze kan dan definitief doorgevoerd worden.

Multivariate testen

Met een multivariate test is het mogelijk om niet de hele pagina te testen, maar onderdelen daar binnen. Hiermee is het mogelijk om de best werkende combinatie van een afbeelding met een titel te vinden of de beste “call-to-action”.

Voordelen van A/B en multivariate testen

  • Lage kosten
  • Een test is snel op te zetten
  • Het is mogelijk veel variaties van een pagina te testen
  • Snel resultaat

U kunt ook altijd de test laten inbouwen door uw eigen ontwikkelaars of door het bedrijf dat uw website heeft gemaakt.

Direct beginnen met testen? Vraag nu een offerte aan